Volker Derballa (born 1976) studied Business Administration at the University of Augsburg, focusing on Corporate Management and Organization as well as on advertising psychology and consumer research.
His research interests lie in the field of interorganisational and mobile knowledge management.
Wissensaustausch und IT-Unterstützung - Eine empirische Untersuchung in der Servicesparte eines Investitionsgüterherstellers
In:
Fähnrich, K.-P.;Franczyk, B. (Hrsg.):
Informatik 2010. Service Science - Neue Perspektiven für die Informatik, Band 1, 27.09. - 01.10.2010 in Leipzig, Lecture Notes in Informatics (LNI) P-175;
289-294;
Gesellschaft für Informatik;
Bonn;
2010;
|
Barriers to Successful Knowledge Management
In:
Khosrow-Pour, M. (Hrsg.):
Encyclopedia of Information Science and Technology, 2nd Edition;
315-321;
Information Science Reference;
Hershey;
2008;
|
IT-gestütztes Wissensmanagement. Theorie, Anwendungen und Barrieren
ISBN: 3981192303;
;
Volker Derballa Verlag;
Berlin;
2007;
|
Business Model Typology for Mobile Commerce
In:
Ibrahim, I. K. (Hrsg.):
Handbook of Research on Mobile Multimedia;
11-21;
Idea Group Inc.;
Hershey;
2006;
|